Pozycja kamery:
- jak najwyżej względem płyty boiska − o ile to możliwe na trybunach, wzniesieniach, koronach stadionu, tak żeby zawodnicy na linii bocznej nie zasłaniali akcji
- kamera musi być umieszczona na statywie,
- osoba nagrywająca nie może prowadzić rozmów ze znajomymi/innymi osobami w okolicy oraz komentować spotkania
- jak najbliżej środka boiska (linii 50-jardowej)
Format:
- Jakość HD, najlepiej 1080p (1920×1080 px) co najmniej 720p (1280x720px)
- Bit rate nie niższy niż 5000 kilobitów/sekundę
- Liczba klatek: 25 na sekundę (NIE 30, 50, 60 itd.)
- Bez przeplotu
Kadrowanie:
- Kick off – moment kopnięcia, następnie na zawodnika z piłką – zbliżenie po akcji
- LoS – linia wznowienia (przed akcją) szeroki kadr ograniczony poprzez sędziego głównego z lewej/prawej strony kadru (tak aby sędziego nie było widać) liniami bocznymi od góry i dołu kadru. Powinien być widoczny numer próby na znaczniku.
- W tracie akcji piłka powinna być ciągle widoczna w kadrze!
- Run (akcja biegowa) – zawodnik z piłką – zbliżenie po akcji
- Pass (akcja podaniowa) – okolice LoS, a następnie śledzenie lotu piłki w miarę szerokie, tak aby było widać zawodników, do których podanie jest kierowane, kamerzysta musi nadążyć za piłką i pokazać moment jej złapania oraz dalszą akcję – zbliżenie po akcji
- Punt (kopnięcie w 4. próbie) – LoS, następnie lot piłki (wraz z boiskiem), zawodnik z piłką, zbliżenie po akcji
- Field Goal – LoS, sekunda, dwie po kopnięciu śledzenie lotu piłki, ujęcie sędziów sygnalizujących rezultat kopnięcia.
- Akcje punktowe – po wyraźnym zdobyciu punktów oddalenie kamery, w przypadku wątpliwości co do przekroczenia goal line zbliżenie na zawodnika z piłką
- Ogłoszenie kary – zbliżenie na sędziego głównego
- Po zakończeniu akcji musi nastąpić zbliżenie na miejsce zakończenia akcji oraz pobliskich zawodników (z wyjątkiem niekompletnego podania). Musi być możliwość dojrzenia numerów zawodników biorących udział w akcji (zawodnika z piłką oraz zawodników tacklujących). Zaraz po zakończeniu akcji mogą wystąpić różne faule osobiste. Musi być je widać na nagraniu.
Montaż:
- Dla sędziów materiał musi być bez cięć (tzn. cały przebieg spotkania) – po skończonej akcji szeroki kadr obejmujący oba huddle
Zobacz także Niezbędnik: